آذر رجبی : مدت هاست که سرعت در دنیا حرف اول را می زند و افراد در دنیای ارتباطات و فناوری اطلاعات به دنبال سریعترین راه برای رسیدن به مقاصد خود هستند؛ از این رو در سیستم های حمل و نقل عمومی مترو سریعترین مسیر برای رسیدن به مقصد است و شاید به جرات بتوان گفت در تمام دنیا اولین انتخاب و اولین گزینه افراد برای رسیدن به مقصد سیستم حمل و نقل ریلی یا همان مترو است . اما در ایران به دلیل شرایط خاص اقتصادی ناگزیر همه سازمانها و صنایع باید به سمتی حرکت کنند که به تولید ملی برسند و سیستم حمل و نقل عمومی به خصوص راه آهن ریلی(مترو) از این گزینه مستثنی نبوده و قطعا به این سمت حرکت خواهد کرد.
از این رو بعضا نواقصی در همه سیستم های حمل و نقل عمومی به وجود می آید و پر مصرف ترین این سیستم مترو است که برخی از ایستگاه ها با این نواقص روبرو است و این امر اجتناب ناپذیر است لذا خبرنگار دیباچه پیرامون برخی از این نواقص با مدیران ارشد مترو به گفتگو نشست.
« علی امام » مدیر عامل شرکت راه آهن ریلی و مترو تهران پیرامون برخی نواقص در ایستگاه های خط ۳ در تعبیه ها و تهویه ها گفت: در خصوص تکمیل سیستم تهویه به خصوص ایستگاههایی که در خط ۳ وجود دارد قطعا نواقصی هست که از یک سال و نیم گذشته شروع به رفع این نواقص نمودهایم و این نواقص برطرف خواهد شد .
در ادامه مهندس فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه پیرامون این سوال که چرا همچنان در برخی از ایستگاهها دسترسی مردم به ماموران مترو کم است و گاها این ماموران دربرخی ایستگاه ها کم هستند اظهار داشت: مامورین کم نشده اند و همان مامور با همان سیستم در حال فعالیت است.
وی همچنین پیرامون قولی که پیرامون جمع آوری متکدیان داده بود، اظهار داشت: متکدیان در برخی از ایستگاهها بیشتر شدند در برخی از ایستگاهها با آنها مقابله می شود ولی دوباره باز می گردند. و همین موضوع در حال انعکاس است که چه واکنشی در مقابل آنها داشته باشیم.
مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه افزود: در همین خصوص نابینایی در ایستگاه تجریش به تکدی گری می پردازد که بارها توسط مامورین مترو به مامورین انتظامی تحول داده شده ولی آنها وی را رها کرده و دوباره به خط یک مترو بازگشته است.
نوبخت در خصوص اورژانس مترو ودسترسی شهروندان به مامورین و انتقال مصدوم یا بیمار احتمالی در خاتمه به خبرنگار دیباچه گفت: اورژانس درشبکههایی که قبلا وجود داشت در حال حاضر نیز وجود دارد و به محض وجود اتفاقی برای افراد در خطوط مترو از طریق مانیتورینگ رصد می شود و بلافاصله مامورین اورژانس بالای سر بیمار قرار می گیرند.
« دیباچه » همچنان بر اساس رسالت خبری خود که تا کنون پیگیری های زیادی را حداقل در دو سال اخیر درباره مشکلات عدیده مترو تهران و فضای شهری پایتخت داشته ، این مسیر را ادامه می دهد تا شاید مسئولین شهرداری و متولیان شهری بیش از پیش بر حل مشکلات شهری پایتخت اقدام نمایند. در آخر انتظار می رود مسئولین مترو تهران در مواجهه با سوالات خبرنگاران که به طور قطع حاصل مشاهدات عینی آنان است به جای تکذیب کردن و یا پاسخ های سرسری ،ضمن ارائه یک پاسخ قانع کننده و منطقی ،به دنبال پیگیری و رفع آن مشکل باشند.